15 +1,5 m3 KAPASİTELİ HİDROLİK SIKIŞTIRMALI ÇÖP ARACI ve EKİPMANI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1.GÖVDE
1.1-Tabanı en az 4 mm kalınlığında ST52 saçtan imal edilmiş olacaktır.
1.2-Yan duvarlar düz olarak eklenmiş hafif dışa doğru bombeli olarak imal edilecektir. Yan duvar saçları en az 4 mm kalınlığında ST 52 kalite standartlarına uygun
1.3-Gövde tavanı en az 4 mm kalınlığında ST 52 kalite standartlarına uygun saçtan imal edilmiş olacaktır. Taban ve tavan yeterince profil ile takviye edilecektir.
1.4-Ön çerçeve en az 4 mm, arka çerçeve en az 5 mm kalınlığında ST 52 kalite standartlarına uygun saçtan imal edilmiş olacaktır.
1.5-Gövde ekipman şasisine, şasinin burulma özelliğini bozmayacak bu nedenle gerilim yaratmayacak şekilde ve teknolojisine uygun biçimde bağlanacaktır. Gövde hacim kapasitesi en az 13 m3 olacaktır.
1.4-Ön çerçeve en az 4 mm, arka çerçeve en az 5 mm kalınlığında ST 52 kalite standartlarına uygun saçtan imal edilmiş olacaktır.
1.5-Gövde ekipman şasisine, şasinin burulma özelliğini bozmayacak bu nedenle gerilim yaratmayacak şekilde ve teknolojisine uygun biçimde bağlanacaktır. Gövde hacim kapasitesi en az 15 m3 olacaktır.
1.6-Sıkıştırma - boşaltma perdesinin gövde boyunca hareket etmesi için taban yanlarına yerleştirilmiş U profilleri olacaktır.
1.7-Gövdeyi nakletmek için gövde tavanı üzerine uygun mapalar olacaktır.
1.8-Yan duvarlar ön ve arka çerçeveye sürekli kaynaklı olacaktır.
1.9- Çöp Kamyonu ekipmanı düz yan kenarlı olacaktır.
2.ARKA KAPAK
2.1-Arka kapak gövdeye arka üstten menteşe ile bağlanmış ve hidrolik silindirler yukarı doğru açılacaktır. Arka kapak kapatıldığında otomatik olarak kilitlenecektir.
2.2-Gövde sızdırmazlığı temini için özel profilli asitlerden etkilenmeyecek ve kolay değiştirilebilen bir lastik conta takılacaktır.
2.3-Arka kapakta 1,5 m³ hacminde bir yükleme haznesi bulunacak, buraya yüklenen çöpler çalışma basıncı en az 160 bar olan çift etkili hidrolik silindirlerle tahrik edilen bir sıkıştırma mekanizmasıyla gövde içine alınacaktır.
2.4-Sıkıştırma mekanizması arka kapak yan duvarlarındaki kanallar doğrusal hareket eden bir sürgü ile bunun ucunda dönerek hareket eden ve yükleme haznesindeki çöpü süpüren bir kepçeden oluşacaktır.
2.5-Sürgü kestamit takozlar üzerinde hareket edecek ve takozlar kolay monte edilebilecek yapıda bağlanacaktır.
2.6-Arka kapakla gövde arasına bakım yapılırken kullanılan bir emniyet dayanağı bulunacaktır.
2.7-Arka kapak açıkken herhangi bir arıza anında düşmesini önleyecek bir emniyet valfi bulunacaktır.
2.8-Arka kapağın iniş hızını ayarlayabilen hidrolik hız ayar valfi bulunacaktır.
2.9-Yükleme haznesi altında çöp suyu tahliye tapası veya vanası bulunacaktır.
3.SIKIŞTIRMA- BOŞALTMA PERDESİ
3.1-Perde aşınmaya ve asitlere dayanıklı, kolay monte edilebilir, bağlanmış polyemid pabuçlarla kızaklanacaktır.
3.2-Perde çift etkili bir teleskopik silindirle hareket ettirilecek ve kasa boşken arka uçta duracak. Çöp yüklendikçe arka kapaktaki sıkıştırma mekanizmasının hareketini sağlayan teleskopik silindirin hidrolik basıncı 80 bara ayarlanmış olan bir valf yardımıyla sıkıştırılan çöp preslenerek ileri kayacak ve sıkıştırma elde edilecektir.
3.3-Sıkıştırma –boşaltma perdesi gövde içerisinde bulunan U profilleri içinde hareket edecektir.
3.4-Perde alt kısmına çöp boşaltma esnasında süpürme yapacak lastik conta montaj edilecektir.
3.5-Çöpün yoğunluğuna bağlı olarak sıkıştırma oranı ayarlanacaktır.
4.HİDROLİK DONANIM
4.1-Hidrolik güç araç vites kutusuna takılan PTO ile alınan hareketin hidrolik pompaya iletilmesi ile sağlanacaktır.
4.2-Birinci sınıf PTO ve pompa kullanılacak, PTO ‘ ya araç kabininden kumanda edilecektir.
4.3-Yağ tankı en az 90 litre kapasitesinde olacak, tank üzerinde en az 25 mikronluk geri dönüş ve en az 125 mikronluk emiş filtresi olacaktır.
4.4-Yağ tankında havalandırmalı depo kapağı, seviye göstergesi, küresel vana ve boşaltma tapası olacaktır.
4.5-Tüm hidrolik silindir boruları dikişsiz çelik çekme borudan, silindir milleri ise sert krom kaplı olacaktır.
4.6-Arka kapak açma kapama ile sıkıştırma- boşaltma perdesi ileri- geri hareketini kasa önüne takılan manuel kumandalı yön denetim valfi sağlayacaktır. (Sistem basıncı en az 160 bar) sürgü kepçe hareketleri ise elektrik kumandalı yön denetim valfi ile sağlayacak böylece araçtan alınan enerjinin tümünü sıkıştırma işlemi için harcanması sağlanacaktır. Kumanda valfleri en az 250 bar basınca dayanıklı olacak ve standart emniyet valfine haiz olacaktır.
4.7-Tesisatta kullanılan tüm borular dikişsiz soğuk çekim DIN 2319 C standardına uygun olacaktır. Hidrolik basınç hortumlarının tümü SAE 100 R2, emiş hortumu SAE 100 R4 standardına uygun olacaktır.
5.ÇÖP KABI BOŞALTMA DÜZENİ
a)HSÇK üzerine hidrolik kumandalı çöp yükleme düzeneği monte edilecektir. (Müşteri istegine göre)
b)Araç üzerine çöp boşaltımı yapıldıktan sonra ilaç dezenfekte düzeneği kurulacaktır.
6.STANDART AKSESUARLAR
a-Gece çöp toplamak için arkada projektör,
b-Şoför uyarı düdüğü
c-İşçi taşıma basamak ve tutamağı
d-Arka kapak emniyet dayaması
e-Çamurluk ve toz lastiği
f-Çöp kabı kaldırma düzeni
g-Döner sinyal lambası
h-Belediye isim levhası
ı-Çöp suyu deposu
j-Çöp suyu boşaltma vanası
k-Reflektör
7.KUMANDA DONANIMI VE ÇALIŞTIRMA
7.1-Hidrolik kumandalı çöp yükleme düzeni yardımıyla yükleme haznesine doldurulan çöpler arka kapak sağ (müşteri isteğine göre sol ) yanında bulunan tek bir düğmeye basılmasıyla sürgü-kepçe düzeninin uygun sırayla çalışması sonucunda gövde içine alınacaktır.
7.2-Kumanda devresinde, sıkıştırma operasyonunda çalıştırma düğmeleri ve baskılı devre kartı dış ortamlardan korunacak bir kutuda olacaktır.
7.3-Kumanda devresinde, sıkıştırma operasyonunda çalıştırma düğmesine basıldığında bir kez veya sürekli yapılabilmesi seçeneği ile sıkıştırma sırasında araç motor devrini yükselten otomatik gaz verme sistemi olacaktır.
7.4-Kumanda kutusunda ayrıca gaz verme, şoför uyarı düdüğü ve acil durum düğmesi bulunacaktır. Hidrolik donanım ve kumanda sistemi acil durum düğmesine basıldığında arka kapaktaki sıkıştırma işlemi hareketlerinin geriye başlangıç konumuna dönüp durmasını sağlayacak şekilde tasarlanacaktır.
7.5-Sıkıştırma işlemi hareketlerinin her kademesi gerektiğinde arka kapak sağ yanında bulunan üç adet manuel kolla kumanda edilebilecektir.
8.BOYA
8.1-Tüm ekipmanda boyanacak yüzeyler iyice temizlenecek gerekli yerler macunlanacak ve iki kat astar atıldıktan sonra kabin rengine boyanacaktır.
8.2-Aracın her iki tarafına……………………………………belediyenin adıyazıları yazılacaktır.
8.3- Hidrolik sıkıştırmalı Çöp Aracı düz yan kenarlarına Belediyenin önereceği digital serigrafik baskı yapılacaktır.
9.GARANTİ
9.1-Ekipman 2 yıl garantili olacaktır.
9.2-Araç üstü ekipman TSE onaylı Plan-Projesi araçla birlikte verilecektir.